Dil Seçimi
  • TR

    Kamu İç Denetim Birimi

    Kamu İç Denetim Birimi


    MİSYON: Belediyemiz kaynaklarının etkin, etkili ve verimli kullanılması için, yönetim ve kontrol yapıları ile mali işlemlere ilişkin karar ve tasarruflarını sistemli, sürekli ve disiplinli bir yaklaşımla değerlendirmek, önleyici, tespit edici ve yönlendirici önerilerde bulunmak, belediyemizin faaliyetlerine değer katmak ve geliştirmek suretiyle plan ve programlardaki hedef ve amaçlarına ulaşmasına yardımcı olmaktır.

    VİZYON: Doğruluk ve sorumluluk duygusuyla görevini en iyi şekilde yapan, görevin gerektirdiği bilgi, beceri ve tecrübeye sahip, çalışmaları örnek alınan, ulusal ve uluslararası iç denetim standartlarına uygun denetim ve danışmanlık faaliyetleri sunan ilkeli bir birim olmak.


    İÇ DENETİMİN AMAÇ VE HEDEFLERİ : İç Denetim faaliyetlerinin amacı; idare bünyesindeki denetim alanına ve denetim evrenine dâhil edilen harcama birimlerinin faaliyetlerinin (süreçler) ve iç kontrol sisteminin; organizasyon yapısına katkı sağlayıcı bir yaklaşımla analiz edilmesi, eksikliklerinin tespit edilmesi, kalite ve uygunluğunun araştırılması, kaynakların ve uygulanan yöntemlerin yeterliliğinin ölçülmesi suretiyle değerlendirilmesidir.

    İdarenin faaliyetlerine ilişkin iş ve işlemlerin yasal mevzuata uygun yürütülüp yürütülmediğinin tespiti ile varsa hata ve noksanlıkların ortaya çıkartılması, bu hata ve noksanlığın sebeplerinin araştırılması ve bu sebeplerin ortadan kaldırılması için yönetime önerilerde bulunulması, idare düzeyde kamu iç kontrol standartlarının etkin kılınması, risk esaslı, planlı ve programlı bütçeleme anlayışına uygun olarak tahsis edilen bütçe kaynaklarının etkin ve verimli olarak idarenin Stratejik Plan ve Performans Programlarında yer alan amaç, hedef ve göstergelere uygun olarak kullanılıp kullanılmadığı, idarenin hizmet standartları kalitesinin yükseltilmesi, birimlerde görev yapan personelin eğitim eksikliğinin giderilmesi gibi sorunlara dikkat çekilmesi ve çözüm önerilerinde bulunulması, nesnel güvence sağlanması çalışmalarımızda esastır.

     İç Denetimi Birimi tarafından yürütülen danışmanlık faaliyetlerinde; risk yönetimi ve iç kontrol süreçlerini geliştirmede idarenin tüm harcama birimlerine yardımcı olmak, Stratejik Plan ve Performans Programlarında yer alan amaç ve hedefleri gerçekleştirmeye yönelik faaliyetlerin, işlem süreçlerinin sistemli ve düzenli bir biçimde değerlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik önerilerde bulunulması amaçlanmaktadır.


    İÇ DENETİM BİRİMİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI :


    A) İÇ DENETÇİNİN GÖREVLERİ:


    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 64. maddesine göre, İç Denetçilerin görevleri aşağıdaki şekilde düzenlenmiştir.

    Kamu idarelerinin yıllık iç denetim programı, üst yöneticinin önerileri de dikkate alınarak İç Denetçiler tarafından hazırlanır ve üst yönetici tarafından onaylanır.

    İç Denetçi, aşağıda belirtilen görevleri yerine getirir:


    1) Nesnel risk analizlerine dayanarak kamu idarelerinin yönetim ve kontrol yapılarını değerlendirmek.

    2) Kaynakların etkili, ekonomik ve verimli kullanılması bakımından incelemeler yapmak ve önerilerde bulunmak.


    3) Harcama sonrasında yasal uygunluk denetimi yapmak.

    4) İdarenin harcamalarının, malî işlemlere ilişkin karar ve tasarruflarının, amaç ve politikalara, kalkınma planına, programlara, stratejik planlara ve performans programlarına uygunluğunu denetlemek ve değerlendirmek.

    5) Malî yönetim ve kontrol süreçlerinin sistem denetimini yapmak ve bu konularda önerilerde bulunmak.

    6) Denetim sonuçları çerçevesinde iyileştirmelere yönelik önerilerde bulunmak.

    7) Denetim sırasında veya denetim sonuçlarına göre soruşturma açılmasını gerektirecek bir duruma rastlandığında, ilgili idarenin en üst amirine bildirmek.

    İç Denetçi bu görevlerini, İç Denetim Koordinasyon Kurulu tarafından belirlenen ve uluslararası kabul görmüş kontrol ve denetim standartlarına uygun şekilde yerine getirir. İç Denetçi, görevinde bağımsızdır ve İç Denetçiye asli görevi dışında hiçbir görev verilemez ve yaptırılamaz. İç Denetçiler, raporlarını doğrudan Üst Yöneticiye sunar. Bu raporlar Üst Yönetici tarafından değerlendirmek suretiyle gereği için ilgili birimler ile malî hizmetler birimine verilir. İç denetim raporları ile bunlar üzerine yapılan işlemler, üst yönetici tarafından en geç iki ay içinde İç Denetim Koordinasyon Kuruluna gönderilir.


    B) İÇ DENETÇİNİN YETKİLERİ :


    İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 16.maddesinde “İç Denetçi, görevlerinin yerine getirilmesiyle ilgili olarak aşağıdaki yetkilere sahiptir.

    1) Denetim konusuyla ilgili elektronik ortamdakiler dahil her türlü bilgi, belge ve dokümanlar ile nakit, kıymetli evrak ve diğer varlıkların ibrazını ve gösterilmesini talep etmek.

    Denetlenen birim çalışanlarından, iç denetim faaliyetlerinin gereği olarak yardım almak, yazılı ve sözlü bilgi istemek.

    2) Denetim faaliyetinin gerektirdiği araç, gereç ve diğer imkânlardan yararlanmak.

    Denetimi engelleyici tutum, davranış ve hareketleri Üst Yöneticinin bilgisine intikal ettirmek.


    C) İÇ DENETÇİNİN SORUMLULUKLARI :


    İç Denetçilerin Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 17. maddesinde “İç Denetçi, görevlerini yerine getirirken aşağıdaki hususlara riayet eder.

    1) Mevzuata, belirlenen denetim standartlarına ve etik kurallara uygun hareket etmek.

    2) Mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek.

    3) İç denetim faaliyetlerinde yetki ve ehliyetini aşan durumlarda iç denetim birimini haberdar etmek.

    4) Verilen görevin tarafsız ve bağımsız olarak yapılmasına engel olan durumların bulunması halinde, durumu iç denetim birimine bildirmek.

    5) Denetim raporlarında kanıtlara dayanmak ve değerlendirmelerinde objektif olmak.

    6) Denetim esnasında elde ettiği bilgilerin gizliliğini korumak.


    KAMU İÇ DENETİM BİRİMİ


    Nurettin ÇİNAZ


    Amasya İli, Göynücek İlçesine bağlı Yassıkışla Köyünde doğdu. İlkokulu aynı köyde, orta ve lise öğrenimini Amasya’da tamamladı. Gazi Üniversitesine bağlı İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümünden 1986 yılında mezun oldu.

    1987 yılında Hazine ve Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğünde Milli Emlak Denetmeni olarak göreve başladı. Milli Emlak Denetmeni olarak çeşitli İllerde görev ve denetim yaptı.

    2007 yılında Amasya Belediye Başkanlığında Kamu İç Denetçisi olarak göreve başladı. (A-2) Sertifikasına sahip olup Kamu İç Denetçisi olarak halen görev yapmaktadır. Aynı zamanda 2025 yılı Ocak ayı itibariyle Teftiş Kurulu Müdürlüğü görevine vekalet etmektedir.

    Evli ve bir kız çocuğu babasıdır.  

    KAMU İÇ DENETİM BİRİMİ


    Oktay Erkan ÖZERGÜL


    1962 Yılında Amasya da doğdu. İlk, Orta ve Lise Eğitimini Amasya da tamamladı.1986 yılında Anadolu Üniversitesi İktisat bölümünden mezun oldu.1987-1988 yılları arasında Hava Kuvvetleri Komutanlığı/Ankara da Asteğmen olarak askerlik görevini tamamladı. Askerlik sonrası 1988 yılında girmiş olduğu Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetmenliği (646 sayılı KHK ile Vergi Müfettişliği unvanına dönüştürüldü) Sınavı’nı kazanarak 01 Nisan 1989 tarihinde Ankara’da göreve başladı. Daha sonra 01 Aralık 1989-01 Ağustos 2002 tarihleri arasında Mersin Defterdarlığı ve Adana Gelirler Bölge Müdürlüğünde, 01 Eylül 2002- 01 Nisan 2007 tarihleri arasında Samsun Gelirler Bölge Müdürlüğü ve Samsun Vergi Dairesi Başkanlığında Vergi Denetmeni olarak görev yaptı. 

    5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun Geçici 5/e. maddesi çerçevesinde, Amasya Belediye Başkanlığı’na 01 Nisan 2007 tarihinde İç Denetçi olarak naklen atanmış olup, halen bu kurumda 1. dereceli kadroda İç Denetçi(A2 Sertifikalı) olarak görev yapmaktadır.

    Ayrıca, diğer uzmanlık alanları olarak; Kamu Gözetimi ve Muhasebe Standartları Kurumu Bağımsız Denetçi Belgesi, Türkiye Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (Samsun SMMM Odası) Mali Müşavirlik Belgesine sahiptir.

    Oktay Erkan ÖZERGÜL, Evli ve iki çocuk babasıdır.





    Müdür

    T.C. Amasya Belediyesi
    Özgeçmiş









    Diğer Dökümanlar


    Hızlı Erişim Bilgi Merkezi Basın Odası
    E-Belediye Meclis Kararları Haberler
    Kent Rehberi Su Analizi Duyurular
    E-İmar Hal Fiyatları Yarışmalar
    Basın İlan Kurumu Stratejik Yönetim Aramızdan Ayrılanlar
    Hava Durumu İlanlar Etkinlikler
    Nöbetçi Eczaneler İhaleler Şehitler
    Müzeler Anketler

    Copyright 2025 © T.C. Amasya Belediyesi | Tüm Hakları Saklıdır.
    Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü & Bilgi İşlem Müdürlüğü


    T.C. Amasya Belediye Başkanı

    Av. Turgay SEVİNDİ

    Av. Turgay SEVİNDİ
    Doğum Tarihi: 01/04/1983



    Özgeçmiş

    01 Nisan 1983 tarihinde Samsun/Ladik’te doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Amasya’da tamamladı. 2005 yılında İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun oldu.

    17 yıl boyunca, eşi Av. Selin Sevindi ile birlikte avukatlık mesleğini icra etti.

    2010-2012 yılları arasında Cumhuriyet Halk Partisi Merkez İlçe Yönetim Kurulu’nda Saymanlık, 2012-2014 yılları arasında Amasya Barosu’nda Saymanlık, 2014-2019 yılları arasında Amasya Belediyesi Meclis Üyeliği görevlerinde bulundu.

    7 yıl süreyle Cumhuriyet Halk Partisi Temsilcisi olarak seçim kurullarında görev aldı. Şubat 2020’de Cumhuriyet Halk Partisi İl Başkanı seçildi ve 2023 Aralık ayına kadar bu görevini sürdürdü.

    31 Mart 2024 tarihinde gerçekleşen Mahalli İdareler Seçimlerinde halkımızın yüksek teveccühüyle Amasya Belediye Başkanı olarak seçildi.

    Evli ve 2 çocuk babasıdır.

    Başkan'ın Görevleri Başkan'a Mesaj Başkan'dan Mesaj Başkan Galeri

    Diğer Bağlantılar
    Başkan Yardımcıları Geçmiş Başkanlarımız



    Site dil ayarları, yazı boyutları ve diğer tercihlerinizi saklamak için çerezler kullanılmaktadır. Bu sayede yaptığınız ayarlar sonraki ziyaretlerinizde de hatırlanır.