Temizlik İşleri Müdürlüğü
GENEL BİLGİLER
A) Misyon ve Vizyon
Misyon: Belediye sınırları içindeki mahalli müşterek ihtiyaçları en iyi şekilde karşılayarak, eşitlik duygusuyla yaşam kalitesini artırmak ve özgün bir kimlik oluşturarak insan odaklı öncü bir dünya kenti haline gelmek.
Vizyon: İyi yetişmiş kalifiye personelle, kurumsal kimliği ve geleneği olan, teknolojiyi kullanan, stratejik yönetimi esas alan, şeffaflık ve katılımcılığı ön planda tutan, hizmette dünya standartlarını aşmış model bir il ve markalaşmış bir belediyecilik anlayışı içinde insan odaklı öncü ve önder belediye olmak.
A) Yetki, Görev ve Sorumluluklar
5393 sayılı Belediye Kanunu ve 2872 sayılı Çevre Kanunu’na istinaden yayınlanan Katı Atıklar Kontrol Yönetmeliği hükümleri gereğince katı atıkların toplanması ve taşınması, atıkların bertarafı (depolama, yakma, kompostlama vb.) ise Belediyelerinin sorumluluğunda kalmaktadır. Dolayısıyla, müdürlüğümüzün yetki, görev ve sorumlulukları, 5393 sayılı Belediye Kanunu, 2872 sayılı Çevre Kanunu, 4857 sayılı İş Kanunu, 5018 sayılı Kamu Mali Yönetim ve Kontrol Kanunu ve ilgili diğer mevzuatlarla belirlenmiştir.
Müdürlüğümüzün yetki alanı Amasya Belediye ve Mücavir alan sınırları içerisinde bulunan mahalle ve bölgelerdir. Müdürlüğümüzün görev ve sorumlulukları aşağıda belirtilmiştir:
1) İç kontrol sisteminin oluşturulması, uygulanması ve geliştirilmesini sağlamak, Süreç Akış Şemaları hazırlanarak, görev ayrılık ilkelerini uygulamak,
2) Satın alınacak, mal ve hizmetler için gerekli idari ve teknik şartnameyi hazırlamak veya temin etmek,
3) Taşınır Kayıt ve Kontrol yetkilerini belirlemek, Harcama birimince edinilen taşınırlardan muayene ve kabulü yapılanları cins ve niteliklerine göre sayarak, tartarak, ölçerek teslim almak, doğrudan tüketilmeyen ve kullanıma verilmeyen taşınırları sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza etmek. Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında gerekli iş ve işlemlerin yapılmasını sağlamak,
4) Harcama yetkilisi olarak 5018 sayılı yasada belirlenmiş iş ve işlemleri gerçekleştirmek,
5) İhale yetkilisi olarak ilgili yasada belirlenen iş ve işlemlerin gerçekleştirmesini sağlamak,
6) Müdürlük; gider bütçe taslağını hazırlamak,
7) Yasalarla verilen diğer ek görevleri yapmak,
8) Stratejik Planlamaya uygun bütçe hazırlamak ve en ekonomik şekilde kullanılmasını, planlanmasını yapmak ve gerçekleşmesini sağlamak,
9) Personelin izin işlemlerini; yetki devrine ve yazışma kuralları ile ilgili İmza Yetkileri Yönergesi hükümlerine uygun olarak yürütmek,
10) Satın alınacak, mal ve hizmetler için gerekli idari ve teknik şartnameyi hazırlamak veya temin etmek,
11) Çalışma alanına giren ve Başkanlık Makamınca ya da mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak,
12) Belediye sınırları içerisindeki çöp toplama, taşıma, cadde ve sokakların süpürülmesi ve pazar yerlerinin yıkanması işlemlerinin kendi imkanları veya yüklenici firmalar aracılığı ile yapılmasını sağlamak. Bu amaçla çalışma plan ve programını belirlemek ve yüklenici firmanın bu plan dahilinde çalışmalarını sürdürmesini takip etmek,
13) Temizlik çalışmalarında katı atık ve tıbbi atıkların toplanması işini yürüten AKAB ile Belediye arasındaki iletişimi sağlamak, gerekli bilgi ve belgelerin zamanında amirine teslim edilmesini sağlamak,
14) Mahallelerde bölge bazlı yapılmakta olan çöp toplama ve sokak/caddelerin ve pazar yerlerinin yıkanması, süpürülmesi çalışmalarının istenen verimlilikte belirlenen programa göre gün ve saatlerde yapılmasını takip etmek,
15) İlimiz sınırları dahilinde bulunan tüm mahallelerde, belli bir program dahilinde işçi personel ve süpürme araçları çalıştırılmak suretiyle, genel temizlik ve yıkama çalışmalarını yapmak,
16) Hastaneler, okullar ve tüm kamu kurum ve kuruluşları, askeri bölgeler, ev, iş yerleri, pazar yerlerinin çöplerinin toplanması çalışmalarının etkili biçimde yürütülmesini sağlamak,
17) Çöp toplama işlemlerinin merkezi yerler ve caddelerde, yaya ve taşıt trafiğini engellenmeyecek şekilde yapılması için gerekli programlamaları yapmak,
18) İlimiz sınırları dahilinde kurulmakta olan semt pazarlarının çöplerini, pazarın kalkmasına müteakip düzenli bir şekilde toplamak, yıkama faaliyetlerini sürdürmek,
19) İlimiz sınırları dahilinde bulunan meydan, cadde, bulvar ve sokakların yıkanmasını sağlamak,
20) İlimiz sınırları dahilinde çevre ve görüntü kirliliğine yol açan, vatandaşlarımızın yapmış olduğu tamirat tadilat işleri sonucu ortaya çıkan ya da genellikle boş alanlarımıza kaçak yollarla dökülen moloz, cüruf, hafriyat gibi kirletici unsurları yükleyici makinelerle açık araçlara yüklemek suretiyle döküm sahalarına naklini sağlamak,
21) Toplu çalışmalarla özel mülkiyet olmayan boş arazilerin temizliğinin yapılmasını sağlamak,
22) İl genelinde çöp konteynerlerinin çöplerinin toplanmasını ve sürekli boş kalmalarını sağlamak. Çöp konteynerlarının yıkanması ve dezenfekte edilmesini sağlamak,
23) Tıbbi atıkların “Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğinde belirtilen esaslar doğrultusunda toplanmasını ve uzaklaştırılmasını sağlamak,
24) Müdürlüğümüze yapılan tıbbi atık ilk başvurularının tıbbi atık sözleşmelerini düzenlemek,
Temizlik İşleri Müdürlüğüne gelen her türlü talep ve şikayetleri değerlendirmek sorunlara çözüm bulmaya çalışmak.
1) Sunulan Hizmetler
5.1 İl sınırları dahilinde bulunan 38 mahallenin çöplerinin, program doğrultusunda düzenli bir şekilde toplanıp, transfer istasyonları ve imha sahalarına nakledilmesi,
5.2 İl sınırları dahilinde, çevre ve görüntü kirliliğine yol açan, vatandaşlarımızın yapmış olduğu tamirat tadilat işleri sonucu ortaya çıkan ya da genellikle boş alanlarımıza kaçak yollarla dökülen moloz, cüruf, hafriyat gibi kirletici unsurların yükleyici makinelerle açık araçlara yüklenmesi suretiyle döküm sahalarına nakledilmesi,
5.3 İl genelinde yerüstü konteynerlerinde biriken çöplerin toplanması ve sürekli boş kalmalarının sağlanması, belli periyotlarla bu yerüstü konteynerlerinin yıkanması ve dezenfekte edilmesi,
5.4 İl sınırları dahilinde bulunan meydan, cadde, bulvar ve sokaklar ve semt pazar yerlerinin işçi personel (süpürgeci), yol süpürme araçları ve yıkama araçları kullanılarak genel temizliğinin ve yıkama çalışmalarının yapılması,
5.5 Okul, cami, ibadethane, kültür merkezi, ata evi, sağlık ocağı, öğrenci yurdu vb. yerlerin çevre temizliğinin yapılması,
5.6 İl sınırları dahilinde kullanılmak üzere 0,8 m3’lük ve 0,4 m3’lük yerüstü konteynerlerinin alınması ve belirlenen yerlere yerleştirilmesi,
5.7 İlçemiz sınırları dahilinde bulunan mevcut kırılan, bozulan, deforme olan 0.8 m3'lük ve 0,4m3’lük standart yerüstü konteynerlerinin tamir ve bakımlarının yapılması,
5.8 İl sınırları dahilinde, birimimizce belirlenen yerlere metal çöp kutuları ile sigara izmariti kutularının konulması,
5.9 İl sınırları dahilinde bulunan resmi ve özel hastaneler, dispanserler, muayenehaneler, eczaneler vs. tıbbi nitelikli atık üreten yerlerin tıbbi atıklarının; “Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği’nin ilgili maddesine göre dizayn edilmiş bir adet tıbbi atık aracı ile toplanması ve tıbbi atık yakma tesislerine naklinin sağlanması,
5.10 Temizlik İşleri Müdürlüğü olarak vefat eden vatandaşlarımızın taziye evlerine, masa ve sandalye temini ile taziye çadırı kurulumu hizmeti vermek,
5.11 İl sınırları dahilinde, mayıs ve ekim ayları arasında düzenli olarak ilaçlama yapılması ve şehrin ortasından geçen Yeşilırmak nehrinin ve şehrimizde bulunan yeşil alanların larva mücadelesinin yapılması.
Müdürlüğümüze vatandaşlarımız tarafından yapılan çöp, temizlik, süpürme yıkama ve moloz atıklarının kaldırılması ile ilgili talep ve şikayetler çözümlenmesi ve geri dönüşleri yapılması,
Temizlik İşleri Müdürlüğü
Telefon : 0358 218 80 09
Mustafa KESLER
Özgeçmiş
01.03.1971 Amasya doğumlu, evli ve 2 çocuk babasıdır. ilkokul, ortaokul ve lise öğrenimini Amasya'da tamamlamış olup 12.02.1993 yılında 19 Mayıs Üniversitesi İnşaat Bölümünü, 06.06.2016 yılında Eskişehir Anadolu Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümünü, 25.05.2022 yılında da Anadolu Üniversitesi Sosyoloji bölümünü bitirmiştir. 1982 ve 1994 yılları arasında amatör ve profesyonel olarak çeşitli kulüplerde Hentbol ve Basketbol sporları yapmış olup Baketbol hakemliği lisansına sahiptir. İlk Yardım Eğitim sertifikası, Emlak ve Oto Komisyonculuğu, İngilizce Konuşma Becerisi ve Ulaştırma ve Alt Yapı Bakanlığı Orta Düzey ( ODY4 ) yönetici belgeleri ile her alanda bilgi ve donanıma sahiptir.
1994 yılında Amasya Belediyesinde İmar İşleri Müdürlüğünde göreve başlamış olup sonrasında çeşitli birimlerde Belediyemize hizmet etmiştir.Müdürlük kariyerine Zabıta Müdürü olarak başlamış ve devamında, İmar ve Şehircilik Müdürü, Temizlik İşleri Müdürü ve Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü yapmıştır. 2024 yılında tekrardan Temizlik İşleri Müdürü olarak göreve başlayarak Şehrimizin daha temiz ve Yaşanılabilirliğini arttırmak için çalışmaktadır.